sluiten

Internationaal ondernemen in Oss: Ton Dielissen (Total Pack)

Over de hele wereld kennen mensen Total Pack. Vaak misschien niet bewust, maar er zijn maar weinig mensen die nog nooit een verpakking in handen hebben gehad van de Osse specialist in verpakkingen. “Wij zijn gigantisch trots op deze tent.”

‘We willen nóg verder de wijde wereld in’

“Ik was regiodirecteur van een uitzendorganisatie. Van verpakken had ik helemaal geen verstand, maar dat kon ik leren, werd er gezegd. Ik heb de gok genomen. Vaste baan opgezegd, dubbele hypotheek afgesloten en een voorschot op de erfenis gepakt. Ik zette alles op alles.”

Multinationals

Meteen na de start groeide Total Pack als betrouwbare dienstverlener in handling with care. “Met Sligro en Heineken voorop volgden de grote klanten elkaar in rap tempo op. Binnen tien jaar was iedere Nederlandse multinational klant bij ons”, vervolgt Ton.

“Unilever, Douwe Egberts, Nestlé, Bavaria, Heinz, enzovoorts. Internationaal waren we vooral in de Benelux actief. We deden van álles: herstelwerk voor productiebedrijven, promotionele activiteiten, kwaliteitscontroles en heel veel ompak- en krimpactiviteiten. Tot de markt veranderde.”

Bezuiniging en sanering

Door de crisis saneerden multinationals vele merken. “Verder waren bezuinigingen op de logistieke kosten en de beperking van de CO2-emissiereductie van invloed. Logistieke bedrijven hielden de eenvoudigste terugkerende werkzaamheden in house”, vertelt Ton.

“Collega co-packers gingen failliet en hoewel hun klanten veelal bij ons belandden, bleef het zwaar. Tijd voor een koerswijziging. We zijn steeds meer waarde aan producten gaan toevoegen. Denk aan het afvullen van bulkproducten in consumentverpakkingen. Total Pack werd een partij die totaalconcepten aan kon bieden.”

Lees het hele artikel op www.oss.nl/bedrijven